Kaupallinen yhteistyö eli jossa artikkelin lähde maksaa artikkelista jakaa porukkaa, tämä kaupallisuus on vielä aika uutta. Tämä on kuitenkin tulevaisuutta, varsinkin printtimedia sukeltaa levikkeineen aika syvään. Pitää keksiä uusia tulolähteitä, maksumuuria ei Digi-Kalliossa tulla näillä tiedoin näkemään.
Olen tällä hetkellä pyytänyt haastatelluilta kaksisataaksikymmentä euroa, jos se mukaan lähtemisen ratkaisee niin siinä on pientä joustovaraakin. Puhtaista natiivimainonta-artikkeleista veloittaisin kaksisataaviisikymmentä. Edelleen kirjoitan myös ilmaiseksi ja teen muita taustoitettuja juttuja, kaikki sisältö ei Digi-Kalliossakaan ole kaupallista.
Digi-Kalliossa artikkeli on tismalleen samanlainen, oli se maksettu tai ei. Tähän ainakin pyritään. Joskus haastateltavat saattavat mieltää, että heillä on enemmän sananvaltaa maksetussa artikkelissa, mikä ehkä pitää paikkansakin, mutta toimittajalla on aina julkaisun suhteen viimeinen sana.
Jo tiedänvälityksen kannalta olisi ongelmallista, että haastateltava pääsisi täysin päättämään artikkelin sisällön, ei sellainen voi suuremmassa kaavassa tietenkään toimia.
Moni mieltää tällaiset artikkelit ihan vain mainoksiksi, mutta eivät ne sitä tarkalleen ottaen ole. Mainokset ovat Digi-Kalliossa bannerimuodossa.
Hyviä lukuhetkiä, Oskar Lindman, päätoimittaja.